Sunday, January 22, 2006

اين هم از امريکا

چند روز پيش فرنگوپوليس در يکي از نوشته هايش به سايت جديدي در دانشگاه يو سي ال اي اشاره کرد به نام پروفسورز دات کام که در آن از دانشجويان مي خواهند که در مورد استاداني که بر عليه بوش و سياست هاي وي صحبت مي کنند گزارش دهند و در ازاي آن جايزه بگيرند. قابل باور نبود اما از قرار کاملا درست است و چنين سايتي وجود دارد هر چند که شايد به گفته يکي از دوستان سايت دانشگاه هايجک شده باشد اما به هر حال چنين کاري در حال انجام است و تا به حال براي ۳۰ استاد پرونده سازي کرده اند و در حال امضاء جمع کردن بر عليه آنها هستند. ملت پول دوستي هم که به خصوص کمي هم طرفدار بوش باشد چرا که نه هم فال است و هم تماشا ! هم به اصطلاح وطن پرستي خود را ثابت کرده و هم پولي بابت آن گرفته.
اما در مقابل به هر حال اعتراض هاي گسترده اي نيز در حال شکل گيري است که نشان مي دهد که بسياري از استادان دگرانديش اين مسئله را کاملا جدي گرفته اند و در صدد دفاع از حق خود براي نقد هستند. براي مثال در برابر آن سايت ديگري ايجاد کرده اند که از حقوق روشنفکران دگر انديش دفاع مي کند . اما نشان مي دهد نهايتا تا چه حد در اين مملکت به اصطلاح آزاد نيز آزادي بيان تحت فشار قرار گرفته است . شنيده ام که در کانادا هم انتخابات به همين سو (محافظه کاران) مي رود در فرانسه هم احتمال اش زياد هست.
در اين گير و دار ناگهان به فکرم رسيد اگر خداي ناکرده کنفرانس جهاني هولوکوست در ايران انجام شود تمام نئو نازي ها و فاشيست ها به عنوان سخنرانان انتخابي مي آيند ايران و هيتلر هم قهرمان ملي ما مي شود . خدا عاقبت همه را به خير کند !عجب شير تو شيري شده دنيا

6 comments:

  1. salam
    belakhareh bad az yek saat gashto gozar dar weblogha, yek webloge irani be chasham khord va khab ra ham az saram parond.

    MOvafagh bashin

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:17 AM

    بله. انتخابات اینجا بدجوری به سوی محافظه کاران پیش می رود. قدم ما شور بود!!!

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:56 PM

    دنیا بدجوری دارد دنیای بنیادگراها می شود. هیهات!

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:37 PM

    Government hypocrisy - American Idolatry - Corporate philosophy.

    God Save The U.S.A !!!!!!

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:11 AM

    در آن کشور می شود سایت زد و بر علیه یکی اقدام کرد . می شود در مقابل سایت زد و اعادهء حیثیت کرد . این جا چی ؟ حرف چهار تا جوجه بسیجی می شود حجت برای بی آبرو کردن فلان استاد دانشگاه و اخراجش .

    ReplyDelete